Bloggers in Rome

Esco da una colazione rilassante col mio amico Saverio al Locarno, un vecchio albergo fané a due passi da piazza del Popolo. La compagnia e Lo champagne mi hanno reso…frizzante…passo quasi correndo in via del Corso, che è piena di turisti, è una bella giornata. Niente di strano dunque quando un tipo alto, nordico, con una macchina fotografica al collo, mi chiede se parlo inglese. Pronta a spiegargli la strada per il Colosseo o per San Pietro, dico di sí. E lui mi fa: ok posso farti una foto? Ridendo gli chiedo se scherza, quando mi dice Che é svedese gli dico Che di solito in via Del Corso sono gli uomini italiani Che rimorchiano le donne svedesi, non il contrario – lui serissimo mi fa: no, lavoro per un blog ti va se ti pubblico?? Ma dai, anche io.. Insomma questa è la breve, simpatica storia di questa foto. Che ha due morali: 1. Se ami la moda non puoi non avere un blog. 2. A Roma conoscere nuova gente in una giornata di sole, é facilissimo!

PHOTO CREDIT : Stylebydaniela

After a relaxing lunch break at Locarno, an old fashion hotel in Piazza del Popolo, I walk happily…good company and champagne made me “sparkling”…turning into Via del Corso, always crowed and full of tourists, a tall north-europan looking guy, with a camera, ask me if I speak english…nothing unusual so far, I think he’s going to ask me how to get to Colosseo or San Pietro.I say “Yes , I do” so he says he’d like to take a picture of ME. Funny..I think he’s joking…and I explain to him that normally are italian guys who try to get the attention of blond tall girls from Swedan…but turns out he has a fashion blog!
So this is the little story behind the picture: First-if you love fashion you should have a blog, second-In Rome on a sunny day is really easy to meet someone new…!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s